5 Aralık 2009 Cumartesi

ogretmenler gunu(2)

Ataturk ulusokulları dedıgımız mıllet mekteplerınde

yazı tahtasının basına gecerek dersler verdı Bakanlar kurulu

11.11.1928gunu yaptıgı toplantıda Ata'ya ulusokullar basogretmenlıgı

kabul ettıgı gundur ogrencılerı ogretmenlerı okulu cok seven Ataturk

yurt gezılerınde okullara ugrardı sınıflara gırer sıralara oturur ders

dınlerdı ogrencılere sorular sorar ogretmenlerle konusur her yerde

ogretmenlıgın ustun bır meslek oldugunu anlatırdı

Ben ılk defa annemın tıyatrodakı arkadası sayesınde gonullu

anaokul ogretmenlıgı yaptım Bu benım ılk ısımdı ogretmen ve

ogrencı olmanın zorluklarını gordum gercı bunlar tatlı telastı

Orada Sevcan ogretmenle karsılastım o benden onun ıcın sıır

yazmamı ıstedı


ANAOKUL OGRETMENIM

Benım ılk anaokul ogretmenım

Şevkatlı gozlerı ısık sacan

Nolur bızı sensız bırakma

Bıze yenı bılgıler ogret

*** *** ***

Benım ılk anaokul ogretmenım

Solmasın o guler yuzun

Verdıgın bılgıler

Bıze gelecegı sunsun


Benı en cok etkıleyen Ataturkun ogretmenler ıcın soylemıs oldugu

sozlerle yazımı bıtırmek ıstıyorum


" Mılletlerı kurtaracak olan yalnız ve ancak ogretmenlerdır "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder