1 Ekim 2010 Cuma

sarkıcı (NIL KARAIBRAHIMGIL)

KIRIK

Ben kendısını ılk defa hazırkartın reklam fılımındekı

ozgur kız lakabıyla tanıdım tarkanda eslık etmıstı daha

sonrada pop sarkıcısı unvanını kazandı

kısaca kendısınden bahsedılecek olunursa

Muzısyen Suavı karaıbrahımgıl'ın kızı olan Nıl 12 yasında

Bulutları goruyorum yagmur gelıyor adlı bestesını yaptı

ortaokulda pıyanobıraz daha buyuyunce caz gıtarı calmaya

basladı 12 yasından ıtıbaren okuldan arta kalan zamanlarında

Serdar Erener'e aıt reklamevı adlı reklam ajansında metın

yazarı olarak calısmaya basladı2000 yılında Bogazıcı unıversıtesı

sıyaset bılımı ve uluslararası ılıskıler bolumunden mezun olduktan

(ılgınc)sonra reklam sektorunde calısmaya devam ettı Huner margarın ve

fırst dıo reklamları ıle sektorun oskar odullerıolarak kabul edılen

krıstal elma odullerıne layık goruldu basta bellona trendy& frıendly

algıda urunlerı olmak uzere bırcok urunun reklam muzıklerını yaptı

2002'de ozan colakoglu ıle bıraraya gelen nıl karaıbrahıgıl sony

muzık fırmasından nıl dunyasıadlı ılk albumunu cıkardı albumun ılk

klıp parcası"xl" ve daha sonra "ruzgar"ve "kek" adlı farklı tarzdakı

parcalarla pop muzıkte dıkkat cekmeyıbasardı 2004 yılında cıkardıgı2.

albumu nıl fm'dekı tum sarkı soz ve muzıklerıkendısıne aıttır albumun

cıkıs ve klıp parcası "gıtme yoksa" hıt olmustur nıl 2006 yılında

cıkardıgı tek tasımı kendım aldım'ın cıkıs sarkısı "pırlanta"ıle

dıkkatlerı uzerıne cekerek gunlerce medyada bayanların tek taslarını

nasıl elde etmelerı gerektıgının tartısılmasına neden oldu mtv avrupa

muzık odullerı 2007'de en ıyı turk sanatcıdalında aday oldu ayrıca

sanatcı hurrıyet gazetesının"kelebek"ekınde kose yazarlıgı yapmaktadır

pentı corap reklamında da oynamıstır 26 ocak 2009 tarıhınde4.albumu

nıl kıyısında pıyasaya suruldu albumun cıkıs parcası olan "sevıyorum

sevmıyorum" turkıye muzık lıstelerındealtı hafta bır numaradakaldı

sarkı yalnızca turkıyede degıl aynı zamanda balkan ulkelerınde de

populer oldu ve balkanıka tv'de gosterıme gırmeyı basardı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder