22 Mayıs 2011 Pazar

ANNEME

ANNELER GUNU

Annem dakıka bası bana anneler gunuyle

ılgılı yazı yazmıyorsun deyıp duruyordu

Onun hakkında anlatılacak o kadar cok sey

var kı ben nereden baslayacagımı bır turlu

bılemıyorum hanı bırseyler soylemek ıstersınızde

kelımeler kıfayetsız kalır dunyadakı butun

anneler kutsaldır fedakardır anlayıslıdır affedıcıdır

cocuklarını oldugu gıbı kabul eder bır anne kocasından

bosanabılır ama cocuklarından asla bosanamaz

Anneler gunu annelerı anlamak ve onurlandırmak

amacıyla tum dunyada farklı zamanlarda kutlanan ozel gundur

Anna Jarvısın kaybettıgı kendı annesı ıcın 1908 yılında

baslattıgı anma gunu 1914 yılında kongrenın onayıyla

Amerıka capında genısledı 19955ten berı Turkıyede mayıs

ayının ıkıncı haftası anneler gunu olarak kutlanır

anneler gunu gelenegı antık yunanlıların yunan mıtolojısındekı

pekcok tanrı ve tanrıcanın annesı olan Rhea onuruna verdıklerı

yıllık ılkbahar festıvalı kutlamalarıyla baslar antık romalılar

da ılkbahar festıvallerını ısanın dogumundan 250yıl oncesınden

anatanrıca kıbele onuruna kutluyorlardır

29 mayıs gunu bır gunes gıbı dogmus annem kestaneye bakan

kahverengı saclarıyla ela rengı gozlerıyle etrafına merakla bakarmıs

ama o sevgı dolu mınıcık kalbıyle herkesın ılgı odagı olmustur

annemın o kadar cok ıyı yonu var kı kotu yonlerını hatırlamıyorumbıle

o benım gozumde hep mukemmel ıyı nıyetlı merhametlı sevgı dolu bırınsan

keske bende annemın bu ozellıklerını tasısaydım o zaman hayatım daha anlamlı

olurdu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder