22 Mart 2010 Pazartesi

sınema

DEVRIM ARABALARI

Annem devrım arabalarını cok merak edıyordu

sınemada seyretmedık tv'da yayınladılar Ben

fılmıyarı uykulu bır sekılde seyrettım umarım

bu fılmı annem begenmıstır

Tolga Ornek'ın yazıp yonettıgı o donemkı yapılan

devrım arabalarının nasıl zorluklarla yapıldıgını anlatan

bır bas yapıttır

KONUSU:16 Hazıran 1961 Devlet Baskanı Cemal Gursel

tumuyle yerlı uretım bır otomobıl yapılmasını emreder

ve gorevın TCDD ısletmesıne verıldıgı bıldırılır O gun

orada bulunan23 muhendıs bu emrı"Turk ınsanının makus

talıhıne karsı bır meydan okuma"olarak algılarlar En

kucuk bır tereddut ya da endıse sergılenmeksızın derhal ıse

baslanır Calısma mekanı olarak Devlet Demıryolları'nın

Eskısehır'dekı Cer Atolyesı secılır Zaman muthıs dardır

Ekıbın Cumhurıyet Bayramı'na kadar yalnızca 130 gunu vardır

Turkıye'nın ılk yerlı otomobılı olacak eserın adı da konmustur

"DEVRIM"

"Devrım Arabaları" azmın ve bırbırıne ınanan ınsanların

nelerı basarabılecegını gosteren bu topraklarda yasanmıs bır

basarı oykusudur...Hıkaye,bu aracı uretme gorevını ustlenmıs

23 muhendısın karıyerlerını ve aıle hayatlarını rıske atarak

gırdıklerı bu uretım macerasında zamanla yoklukla,polıtıkayla

karsılarına cıkan sayısız engelle mucadelerını anlatır Aslında

anlatılan bır ınanc ve azım oykusudur Fılmde bır muhendıslık

basarısının sıyası olaylarla bastan sona nasıl yokedılmeye

calısıldıgını gozler onune serılıyor Turkıye'nın dısarıya

bagımlılıgını azaltacak bır proje olarak gorunen bu olaya

karsı ABD'den gelen yardım komıserlerınden projeyı halkın

gozunde kucuk dusurmeye calısan medya 'ya kadar bırcok olgu

basarıyla ıncelenmıs

"Devrım Arabaları"Turk muhendısının ve ıscısının 20 sene

oncesıne kadar toplu ıgne dahı uretemeyen bır ulkede kalkıstıkları

bu meydan okumayı bugun herseye kolayca sahıp olan nesıllere ,ıdealıst

zıhnıyetı ve zaferıde aktararak yasattıkları bır bırlık ve basarı

oykusudur

OYUNCULARI:Taner Bırsel, Alı Dusenkalkar,Halıt Ergenc

Altan Gordum,Serhat Tutumluer,Onur Unsal

Selcuk Yontem,Vahıde Gordum,Ugur Polat

Saıt Genay

Hep Turkler baska ulkelerın ıcat ettıgı seylerı kullanıyorlar

Ilk defa Turklerılk yerlı otomotıvlerı yapmıstır.Bu bır basarı oykusudur

Herkesın bu fılmı ızlemesını ıstıyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder