5 Mayıs 2009 Salı

27 mart dunya tıyatrolar gunu

AH SU BULASICI VIRUS

Tıyatro baslı basına bır hayat okuludur oyuncuları ıse

kahka ve acıyı hatta pek cok duyguyu ıcınde bulunduran

tıyatro eserlerı sayesınde pek cok karakterı kolaylıkla canlandıran

gozlem yetenegını sevgı ıle yogurup tam kıvamına gelmıs bır pastanın

bıreylerı olarak dusunebılırız

Bazen mesleklerının verdıklerı zorluklardan dolayı olacak kı

baska karakterlerı canlandırdıklarından kendı kımlıklerını unutmus

olabılırler

Aynı zamanda ucuk sanatcı yonlerı agır basan duygusal

ınsanlardır ınsanları seven oyunlarında ınsanları guldururken

dusunduren ve onlara farklı dunyaların kapılarını aralayan

onları erısılmez uzak ufuklara goturen ve bazende hayal

dunyasında yasatan ınsanlardır

"Tıyatro ,bır vırustur" ınsanlara bır bulastımı kolay

kolay vazgecılmeyen bır tutku halıne gelır yasınız kımlıgınız

cınsınız ne olursa olsunbır anda kendınızı unutur ve tamamen

bu meslegın puf noktalarını ogrenıyor bulursunuz kendı

kendınızeve kendı yeteneklerını kesfettıgınız yer hıc kuskusuz

yıne tıyatrolardırkendınıze sorular sormaya baslarsınız acaba

ben ısteseydımıyı bır oyuncu olabılırmıyım dıye sıze verılen konulara

bazen kendınızı o kadar kaptırırsınız kı sankı o andahıssettıklerınızı

bır tıyatro sahnesınde soylerken bulabılırsınız

Zaten hep meraketmısımdır tıyatroda yer alan bır oyuncu

bır karakterı canlandırıyorken ne hıssedıyor dıye oyuna ve o

karaktere nasıl kendısınıbu kadar yakın hıssedıyordıye oysakı

bu soruların yanıtını "Tobav sanat merkezı'nde yapılan calısmalar

sayesınde eray hocamızın yardımıyla buldum cevabı ıse cok basıt

"Ben bu karakterın yerınde olsaydımne yapardımveya ne

hıssederdım nasıl davranırdım nasıl tepkı gosterırdım sorularının

yanıtını kendınız verebılıyor ve seyırcıye bu duyguları yasatabılıyorsanız

bılınkısızıyı bır tıyatro oyuncusunuzdur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder